Чи доводилось вам чути від колег письменників таку парадоксальну річ: попри продуманість сюжету та опрацювання образів персонажів, герої несподівано починають поводитись зовсім не так, як запланував автор.
Герої роблять вчинки, які ставлять у глухий кут їхнього творця, змушують автора перекроювати сюжет і терміново шукати вихід із небезпечних ситуацій, куди загнали себе свавільні герої.
Але ж герої ж не живі, вони створені самим автором, їхні образи не що інше, як набір слів та речень. І діють персонажі, як це написав автор. Однак розповіді про те, як герої всупереч задуму автора починають поводитись непередбачено, дуже поширені в читацькому і письменницькому середовищі.
Так буває. Несподівані для самого письменника повороти сюжету чи вчинки героїв – це результат роботи підсвідомості.
Вона видає версії подій, які відображають ваші власні страхи, комплекси, надії, індивідуальні особливості, а герої навіть усупереч бажанню автора набувають його рис.
Недарма ж серед письменників існує думка, що найсильніші твори та найреалістичніші персонажі народжуються саме так – у творчому потоці, а який ллється з підсвідомості й захоплює автора.
Щоб ви як автор все ж таки залишалися головним у творі, а головний герой — персонажем книжки, що діє за вашими законами, вам варто відокремитись від персонажа, відійти на дистанцію, стати в нульову позицію.
По-перше, ще до початку писання варто розробити детальний профіль персонажа.
По-друге, знаєте що можете зливатись з героєм — пишіть від третьої особи, це дозволить вам дистанціюватися й спостерігати за діями героя трохи зі сторони.
Відійти на дистанцію допоможе періодична перевірка чи герой говорить вашими словами, чи своїми. Це ваша злість чи персонажа, яка доречна в контексті сюжету.
Періодично перемикайтесь на другорядних персонажів. У них інші потребі та голоси. Вони різноманітні, й не дадуть вам злитись з кимось одним.
Знайдіть колег-письменників або друзів, з якими можна поділитися своїми думками про головного героя.
Залишайтеся творчими й вірте, що ваші персонажі — це лише частина вашого мистецтва, а не визначення вас. А ті, хто буде судити вас по вашому герою, нехай сходять поговорять зі спеціалістом про власні проєкції.
Герої роблять вчинки, які ставлять у глухий кут їхнього творця, змушують автора перекроювати сюжет і терміново шукати вихід із небезпечних ситуацій, куди загнали себе свавільні герої.
Але ж герої ж не живі, вони створені самим автором, їхні образи не що інше, як набір слів та речень. І діють персонажі, як це написав автор. Однак розповіді про те, як герої всупереч задуму автора починають поводитись непередбачено, дуже поширені в читацькому і письменницькому середовищі.
Так буває. Несподівані для самого письменника повороти сюжету чи вчинки героїв – це результат роботи підсвідомості.
Вона видає версії подій, які відображають ваші власні страхи, комплекси, надії, індивідуальні особливості, а герої навіть усупереч бажанню автора набувають його рис.
Недарма ж серед письменників існує думка, що найсильніші твори та найреалістичніші персонажі народжуються саме так – у творчому потоці, а який ллється з підсвідомості й захоплює автора.
Щоб ви як автор все ж таки залишалися головним у творі, а головний герой — персонажем книжки, що діє за вашими законами, вам варто відокремитись від персонажа, відійти на дистанцію, стати в нульову позицію.
По-перше, ще до початку писання варто розробити детальний профіль персонажа.
По-друге, знаєте що можете зливатись з героєм — пишіть від третьої особи, це дозволить вам дистанціюватися й спостерігати за діями героя трохи зі сторони.
Відійти на дистанцію допоможе періодична перевірка чи герой говорить вашими словами, чи своїми. Це ваша злість чи персонажа, яка доречна в контексті сюжету.
Періодично перемикайтесь на другорядних персонажів. У них інші потребі та голоси. Вони різноманітні, й не дадуть вам злитись з кимось одним.
Знайдіть колег-письменників або друзів, з якими можна поділитися своїми думками про головного героя.
Залишайтеся творчими й вірте, що ваші персонажі — це лише частина вашого мистецтва, а не визначення вас. А ті, хто буде судити вас по вашому герою, нехай сходять поговорять зі спеціалістом про власні проєкції.